TITLE

DESCRIPTION

PALS DE MUNTANYA

En què consistia l’activitat?

L’alumnat de Cicle Superior de l’escola hem realitzat dues activitats relacionades amb la discapacitat visual.

La primera ha consistit en que, per parelles, un dels dos membres havia de portar tapats els ulls amb un antifaç negre per tal de simular el fet de no poder veure-hi. Per la seva banda, l’altre membre de la parella li feia de “guia” i mitjançant “gestos tàctils” l’anava dirigint per tal que seguís les normes que li marcava (girar a la dreta, girar a l’esquerra, saltar, pujar escales…etc).  Després s’han intercanviat els papers de “guia” i “invident”.

Per la seva banda, a la segona activitat s’han fet grups de 4 persones, dels quals 3 feien d’invidents amb els ulls tapats i 1 feia de guia. Havien d’agafar un pal amb la mà dreta i, seguint les consignes del “guia” (pal amunt, pal avall…) han anat seguint un circuit pel pati superant diversos obstacles que s’havien colocat.

Amb l’activitat “Pals de Muntanya“, hem captat la importància necessària que té, confiar en els demés i compenetrar-se així com ens hem adonat que no depenem de nosaltres mateixos quan no coneixem el terreny.

L’activitat ha estat dirigida per professionals, on a més de treballar aquest esport, ens han introduït en el sentit de la vista, i ens han ajudat i ensenyat a poder superar barreres arquitectòniques i d’altres situacions quotidianes del nostre dia a dia.

Què és pretenia?

  •     Donar a conèixer com s’enfronten  les persones invidents als inconvenients diaris.
  •     Reflexionar sobre les limitacions de les persones invidents o amb greus problemes de visió en la vida quotidiana.

     

Ha estat una bona experiència!